Klacht indienen?

Aarzel niet om dit aan ons kenbaar te maken!

We zijn voortdurend gericht op het verbeteren van het behandeltraject. Met jouw tips verbeteren we onze zorg. Onze medewerkers doen hun uiterste best om goede zorg te bieden. Toch kan het zijn dat je niet volledig tevreden bent. Jouw opmerkingen vinden we erg belangrijk. Daardoor kunnen wij weer verder groeien. 

Hoe kan ik een klacht indienen?

Het beste is om eerst contact op te nemen met jouw behandelaar. Als je dat lastig vindt, kan je meteen contact opnemen met de manager. Blijf niet met je klacht zitten, anders wordt het niet opgelost. Door bespreekbaar te maken waar je mee zit, kom je al een heel eind!

Mocht de manager de klacht niet naar tevredenheid met je hebben opgelost, dan kan je vragen naar de regiebehandelaar en hiermee een afspraak maken. 

Kom je er samen met de regiebehandelaar nog niet uit? Dan kan je altijd terecht bij onze  onafhankelijk externe klachtenfunctionaris Ingrid Nauta. Zij is in dienst bij Zorgbelang Overijssel waardoor de onafhankelijkheid is gewaarborgd. Goed om te weten: bij gebruikmaking van de klachtenfunctionaris zitten er geen kosten voor jou aan verbonden. 

Adviespunt Zorgbelang Overijssel
Klachtenfunctionaris: Ingrid Nauta
Tel: 074 – 291 35 97
Mail:  adviespunt@zorgbelang-overijssel.nl

Wanneer de klacht nog niet is opgelost, kan de klachtenfunctionaris je adviseren over andere instanties waar je terecht kan met jouw klacht, bijvoorbeeld bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen.

Check hier het bewijs van aansluiting bij de geschillencommissie. 

pexels-alex-green-5699456

Klachtenformulier

Naast het klanttevredenheidsonderzoek aan het einde van het traject, kan je jouw tips aan ons doorgeven door dit formulier in te vullen. Als je graag een terugkoppeling wilt van je op- of aanmerking, dan mag je jouw naam, mail en telefoonnummer noteren. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op! Maar het is ook mogelijk om anoniem je klacht in te dienen.

Klachtenregeling

Klachtenregeling