Cliëntervaringen
Cliëntervaringen
Onze medewerkers hebben hart voor de zorg & passie voor het vak. We zetten net dát stapje extra waardoor jij (weer) waardevol kan leven. Onze zorg kunnen we niet alleen verbeteren. Daar hebben wij onze cliënten voor nodig die hun eerlijke mening willen delen. Wij geven hen advies en zij ons. Openheid is wat wij waarderen.
"Met veel zorg, kennis en vaardigheden ben ik stap voor stap beter geworden. De resultaten zijn verbluffend. Ik had nooit durven dromen dat ik weer zin zou krijgen in de dingen waarvan ik wist dat ik ze leuk vond. De therapie was heel intensief. Het is hard werken als je hier aan begint, maar het is het echt waard!"
"MBB Change is zoveel meer dan de gesprekken alleen, het is de sfeer, de samenwerking met elkaar. Wat ik erg fijn vind is dat niet iedereen voor jou werkt, maar met jou. Die woorden zijn zeker waar. Ik ben heel dankbaar dat ik dit traject heb kunnen doorlopen. Ik kijk nu heel anders de wereld in."
Bekijk het verhaal van Vera
Complexe aanhoudende lichamelijke klachten komen ergens vandaan. Soms is de oorzaak wel bekend, maar vaak is dit lastig te achterhalen.
Als je iets heftigs hebt meegemaakt, moet niet alleen je brein, maar ook je lichaam dit verwerken. Emoties kunnen zich dus uiten in lichamelijke klachten. Dit gebeurde ook bij Vera.
In haar verhaal vertelt ze hoe ze door ons geholpen is, hoe ze dit ervaren heeft en wat het uiteindelijke resultaat van de behandeling is geweest.
Nieuwsgierig? Bekijk de video!
Cliëntverhalen
Patronen doorbreken, het is lastiger dan je denkt
Als je leven verandert, brengt dat verschillende elementen met zich mee. Het kan positief zijn, maar ook negatief. De vraag is: wat doe je als je merkt dat je leven in negatieve zin verandert? Onze cliënt Luna* wil graag haar verhaal delen. We zijn trots op wat ze bereikt heeft en we hopen dat dit verhaal een inspiratiebron is voor anderen. Want echt, het gaat niet altijd even makkelijk, maar als je een doel voor ogen hebt, kom je een heel eind, net zoals Luna.
De afloop van haar verhaal is wat we iedereen gunnen.
Geen toneel meer spelen
Valerie, één van onze cliënten, kwam bij ons terecht door haar chronische astma wat een uitingsvorm was voor haar problemen. Het leidde tot een langzaam proces van herstel. “Ik was sceptisch en dacht dat ik met een paar sessies mijn problemen wel kon oplossen. Wat ik echter niet besefte, was hoe diep de wonden zaten en hoeveel werk het zou kosten om mijn balans te hervinden.”, vertelt ze. Lees hier meer over haar verhaal, en hoe ze dankzij twee intensieve trajecten haar leven weer zelfstandig weet op te pakken.
Maatschappelijk werker
(Omgeving) Almere | parttime
Is jouw drive verder te kijken en meer te doen om de kwaliteit van leven van de cliënt met complexe problematiek te verbeteren? Lees dan snel verder!
Hoe zorgen we voor kwaliteitszorg?
1. Positieve gezondheidstest
Bij aanvang van het traject vult de cliënt de Positieve Gezondheidstest in. Zo kunnen we goed de verandering meten.
2. Bijsturen
De kwaliteit en effectiviteit van de behandelingen wordt gemeten via vragenlijsten die cliënten toegestuurd krijgen. Elke zes weken meten we de voortgang van de behandeling en sturen we bij waar nodig is.
3. CQi-vragenlijst
Aan het einde van het traject vullen de cliënten een tevredenheidsonderzoek in. De uitslag wordt met het team besproken, zodat wij ons behandeltraject kunnen verbeteren!
4. Zorgkaart Nederland
Het groeiproces van onze cliënten is een inspiratiebron voor potentiële cliënten. Daarom vragen we of cliënten een review willen achterlaten.