Ervaringsverhalen

Ervarings
verhalen

Onze medewerkers hebben hart voor de zorg & passie voor het vak. We zetten net dát stapje extra waardoor jij (weer) waardevol kan leven. Onze zorg kunnen we niet alleen verbeteren. Daar hebben wij onze cliënten voor nodig die hun eerlijke mening willen delen. Wij geven hen advies en zij ons. Openheid is wat wij waarderen.

Het verhaal van Vera

Complexe aanhoudende lichamelijke klachten komen ergens vandaan. Soms is de oorzaak bekend, maar vaak is dit lastig te achterhalen.

Als je iets heftigs hebt meegemaakt, moet niet alleen je brein, maar ook je lichaam dit verwerken. Emoties kunnen zich dus uiten in lichamelijke klachten. Dit gebeurde ook bij Vera.

In deze video vertelt ze hoe ze door ons geholpen is, hoe ze dit ervaren heeft en wat het uiteindelijke resultaat van de behandeling is geweest.

Je lichaam vertelt een verhaal

Marloes (39) werkte in de hulpverlening, maar zit inmiddels al drie jaar thuis door onder andere het uitvallen van haar evenwichtsorgaan. Haar lage belastbaarheid en fysieke klachten maakten herstel jarenlang onmogelijk. Na verschillende behandelingen zonder blijvend resultaat, kwam ze bij MBB Change terecht. Ze ontdekte hoe belangrijkheid het gevoel van veiligheid is voor herstel.

Geen toneel meer spelen

Valerie, één van onze cliënten, kwam bij ons terecht door haar chronische astma wat een uitingsvorm was voor haar problemen. Het leidde tot een langzaam proces van herstel. “Ik was sceptisch en dacht dat ik met een paar sessies mijn problemen wel kon oplossen. Wat ik echter niet besefte, was hoe diep de wonden zaten en hoeveel werk het zou kosten om mijn balans te hervinden.”, vertelt ze. Lees hier meer over haar verhaal, en hoe ze dankzij twee intensieve trajecten haar leven weer zelfstandig weet op te pakken.

Alles voelde als te veel

Soms sluimeren problemen al sinds je jeugd, niet wetende hoe je hiermee moet omgaan. Bij Daniëlle (38) begon het met gepest worden in groep 8. Later ontdekte ze dat haar vader een alcoholprobleem had, een geheim dat ze niet kon delen. Haar oplossing? Veel eten. Dat was haar manier van verwerken. Zo ontwikkelde een binge eating-disorder, kreeg later een depressie, voelde zich jarenlang geremd en uitgeput. “In alles liep ik vast,” vertelt ze. “Ik moest van alles doen, maar kon mezelf er niet toe zetten. Zelfs de was ophangen voelde als een enorme opgave.” 

Patronen doorbreken,
het is lastiger dan je denkt

Als je leven verandert, brengt dat verschillende elementen met zich mee. Het kan positief zijn, maar ook negatief. De vraag is: wat doe je als je merkt dat je leven in negatieve zin verandert? Onze cliënt Luna* wil graag haar verhaal delen. We zijn trots op wat ze bereikt heeft en we hopen dat dit verhaal een inspiratiebron is voor anderen. Want echt, het gaat niet altijd even makkelijk, maar als je een doel voor ogen hebt, kom je een heel eind, net zoals Luna.
De afloop van haar verhaal is wat we iedereen gunnen.

Hoe zorgen we voor zorg van goede kwaliteit?

1. Positieve gezondheidstest

Bij aanvang van het traject vult de cliënt de Positieve Gezondheidstest in. Zo kunnen we goed de verandering meten.

2. Bijsturen

De kwaliteit en effectiviteit van de behandelingen wordt gemeten via vragenlijsten die cliënten toegestuurd krijgen. Elke zes weken meten we de voortgang van de behandeling en sturen we bij waar nodig is.

3. CQi-vragenlijst

Aan het einde van het traject vullen de cliënten een tevredenheidsonderzoek in. De uitslag wordt met het team besproken, zodat wij ons behandeltraject kunnen verbeteren!

4. Zorgkaart Nederland

Het groeiproces van onze cliënten is een inspiratiebron voor potentiële cliënten. Daarom vragen we of cliënten een review willen achterlaten.